/ Identiteit en re-branding SHOP Den Haag

SHOP, kennis- en expertisecentrum sekswerk en mensenhandel. Re-branding: van organisatie met vier logo’s naar één stevige identiteit. 
Verantwoordelijk voor verandertraject binnen organisatie en ontwikkelen nieuwe identiteit. Communicatiemiddelen, mini-folders, visitekaartjes, (online) magazine, boekjes, inclusief websites voor shop-denhaag.nl en spot46.nl.

In deze huisstijl worden stevige doch afgeronde vormen (pijl, tekstwolkje en huisje) functioneel ingezet, voor richting geven, informatieve quote(s) en ‘shelter’. SHOP biedt opvang dan wel fysiek of mentaal, SHOP zet mensen in hun kracht, cliënten van SHOP zijn ‘mensen zoals jij en ik’.


SHOP in Beeld, halfjaarlijks online magazine
(ook in kleine oplage fysiek)


diverse uitingen voor verschillende afdelingen van SHOP

Van organisatie met 4 verschillende logo’s  naar 1  identiteit
shop-denhaag.nl
spot46.nl
/ Toepassingen identiteit
Museum Prinsenhof Delft

De oranje driehoeken zijn enerzijds geïnspireerd op het driehoekje van het rijksmomument symbool én anderzijds de hoofdrol van Willem van Oranje voor het ontstaan van Nederland en dus voor het Prinsenhof Delft, waar Balthasar Gerards Willem van Oranje doodschoot. De driehoeken zorgen voor een zeer herkenbaar beeld, de vlakken worden enerzijds gebruikt om een deel van het beeld ‘af te dekken’ anderzijds om meer aandacht te geven aan het deel dat niet afgedekt is, je krijgt hierdoor ‘een doorkijkje’.
Hier begint het, de historie van Nederland. 

2016-2018
















/ Identiteit be-CONNECT FESTIVAL juni 2021

Online afstudeerfestival van de Academie voor Theater en Dans in Amsterdam. 
Identiteit, vormgeving website, online aankondigingen, online advertenties en productie socials.

socials i.s.m. Hendrik en Hans van Studio Vlak





/ Identiteit OMSK/Lotte van den Berg


Lotte van den Berg is theatermaker/regisseur en gebruikt de theatrale vorm om verhoudingen tussen mensen zichtbaar te maken, niet alleen binnen de muren van het theater, maar ook daarbuiten: Een onderzoek in communicatie.

De identiteit is door de jaren heen ontwikkeld. Er wordt gebruik gemaakt van documentaire-achtig beeld, vaak gefotografeerd tijdens voorstellingen al dan niet in de openbare ruimte. De rode draad komt regelmatig terug in het ontwerp, soms zijn onderdelen handwerk.

Verantwoordelijk voor ontwerp folders, affiches, map, archief, boekjes, tekstboekje, visitekaartje, krant, dvd-hoesjes, krant (behorend bij voorstelling ‘Pleinvrees’ of ‘Agorafobia’ gespeeld op pleinen in o.a. Brussel, Amsterdam, New York, Berlijn en Rome) en vormgeving exposities op diverse locaties (theaters in Antwerpen, Den Bosch, Graz, Rotterdam, Zürich).

lottevandenberg.nu

2008-2013




/ Ontwerp expositie en grafische uitingen ‘Speel je Stad’ 


Een plas water kan al genoeg zijn om in te spelen. Waarom is buiten spelen belangrijk en hoe kun je de stad als jouw speelterrein beschouwen en kan kunst daaraan bijdragen? Daarover gaat deze tentoonstelling en een aantal recent door kunstenaars ontwikkelde speeltoestellen spelen daarin een hoofdrol.
2017

i.o.v. Stroom Den Haag i.s.m. Janneke Hendriks
 















erla@erontwerpt.nl
+31 6 48075506

De Constant Rebecqueplein 20b
2518 RA Den Haag