/ Identiteit SHOP Den Haag

SHOP, kennis- en expertisecentrum sekswerk en mensenhandel.
Van organisatie met vier verschillende logo’s naar één stevige identiteit. 
Verantwoordelijk voor verandertraject binnen organisatie en ontwikkelen nieuwe huisstijl inclusief websites voor shop-denhaag.nl en spot46.nl.
Communicatie-middelen, mini-folders, visitekaartjes, (online) magazine, boekjes.
In deze huisstijl worden stevige doch afgeronde vormen (pijl, tekstwolkje en huisje) functioneel ingezet, voor richting geven, informatieve quote(s) en ‘shelter’. Shop biedt opvang dan wel fysiek of mentaal. 


SHOP in Beeld, halfjaarlijks online magazine
(ook in kleine oplage fysiek)


diverse uitingen voor verschillende afdelingen van SHOP

Van organisatie met 4 verschillende logo’s  naar 1  identiteit
shop-denhaag.nl
spot46.nl
/ Toepassingen identiteit
Museum Prinsenhof Delft

De oranje driehoeken zijn geïnspireerd op het driehoekje van rijksmomument én vanwege de hoofdrol die Willem van Oranje speelt voor het museum. Ze zorgen voor een zeer herkenbaar beeld, de vlakken worden enerzijds gebruikt om een deel van het beeld ‘af te dekken’ anderzijds om meer aandacht te geven aan het deel dat niet afgedekt is, je krijgt ‘een doorkijkje’.
Hier begint het, de historie van Nederland. 

2016-2018
















/ Identiteit be-CONNECT FESTIVAL juni 2021

Online afstudeerfestival van de Academie voor Theater en Dans in Amsterdam. 
Identiteit, vormgeving website, online aankondigingen, online advertenties en productie socials.

socials i.s.m. Hendrik en Hans van Studio Vlak





/ Identiteit OMSK/Lotte van den Berg


Lotte van den Berg is theatermaker/regisseur en gebruikt de theatrale vorm om verhoudingen tussen mensen zichtbaar te maken, niet alleen binnen de muren van het theater, maar ook daarbuiten: Een onderzoek in communicatie.

De identiteit is door de jaren heen ontwikkeld. Er wordt gebruik gemaakt van documentaire-achtig beeld, vaak gefotografeerd tijdens voorstellingen al dan niet in de openbare ruimte. De rode draad komt regelmatig terug in het ontwerp, soms zijn onderdelen handwerk.

Verantwoordelijk voor ontwerp folders, affiches, map, archief, boekjes, tekstboekje, visitekaartje, krant, dvd-hoesjes, krant (behorend bij voorstelling ‘Pleinvrees’ of ‘Agorafobia’ gespeeld op pleinen in o.a. Brussel, Amsterdam, New York, Berlijn en Rome) en vormgeving exposities op diverse locaties (theaters in Antwerpen, Den Bosch, Graz, Rotterdam, Zürich).

lottevandenberg.nu

2008-2013




/ Identiteit Museum Prinsenhof Delft


Programma’s basis- en voortgezet onderwijs







Ontwikkelen beeldmerk en identiteit Museum Prinsenhof Delft.
De gebruikte driepunten vinden hun oorsprong in het driehoekje van rijksmomument. De kleur oranje is een vereiste steunkleur vanwege de hoofdrol die Willem van Oranje speelt voor het museum en het ontstaan van Nederland. ‘Hier begint het’, de historie van Nederland.
De punten zorgen voor een herkenbaar beeld, de vlakken worden enerzijds gebruikt om een deel van het beeld ‘af te dekken’ anderzijds om focus te leggen op het deel dat niet afgedekt is, je krijgt ‘een doorkijkje’.

2016 t/m 2018, zie ook campagnes & toepassingen huisstijl

logo ontwerp i.s.m. Janneke Hendriks






Bewegwijzering en belettering rond de gebouwen van Museum Prinsenhof Delft







erla@erontwerpt.nl
+31 6 48075506

De Constant Rebecqueplein 20b
2518 RA Den Haag